Projecten van de Lionsclub Haarlemmermeer XXY

Op deze pagina treft u een kort overzicht aan van onze: “We Serve” projecten van de afgelopen- en de komende jaren.  Bij een aantal van onze sociale activiteiten wordt er voor deze verdere informatie verwezen daar de betreffende website van deze organisatie.

Het project voor de komende jaren: Meerwaarde.

De komende jaren zal de Lionsclub Haarlemmermeer XXY zich gaan inzetten voor de gemeenschapshuizen van Meerwaarde. Via de webpagina: Vruchten van de wensboom kunt u meer zien en lezen wat wij voor deze maatschappelijke organisatie gedaan hebben en gaan doen.

Het Meerjarenproject van de afgelopen jaren: De Maatschappelijke Opvang in de Gemeente Haarlemmermeer.

Als Lionsclub Haarlemmermeer XXY committeren wij ons voor meerdere jaren aan een maatschappelijke organisatie die iets voor kinderen doet. In de eerste jaren van onze club was dit de voedselbank in de Gemeente Haarlemmermeer. Nu is ons meerjarige doel: De Maatschappelijke Opvang in de Gemeente Haarlemmermeer. Wij hebben ons als doel gesteld om de komende jaren, vijftig vrieskasten aan te gaan schaffen. Wij willen dit doen, door diverse activiteiten te organiseren waarmee we geld ophalen. Waaronder het verkopen van kopjes koffie tijdens de vrijmarkt tijdens Koningsdag. Maar ook door sponsoring hopen wij deze vrieskisten te gaan realiseren.

Lionssmulbos van de gemeenschappelijke Lionsclubs binnen de gemeente Haarlemmermeer en de Lions zone!

In navolging van de wereldwijde Lionsactie om meer zorg te dragen voor een betere leefomgeving, hebben in 2012, op initiatief van Lionsclub Haarlemmermeer XXY, vijf Lionsclubs in en om de Haarlemmermeer (LC Lisse-De Oude Duinen, LC Haarlemmermeer, LC Haarlemmermeer-Ringvaart, LC Schiphol en LC Haarlemmermeer XXY) de handen ineen geslagen om ook hun steentje daaraan bij te dragen. De Lionsclubs gaan de komende zeven jaren fruitbomen en struiken planten en zorgdragen voor het onderhoud daarvan. Voor verdere informatie van- en over het smulbos kunt u hiervoor de onderstaande link gebruiken en komt u meer te weet over dit mooie "gemeenschappelijke" project. Tevens treft u via deze linken: smulbos informatie, en dijkhuis bomen twee pdf bestanden aan met verdere informatie over het smulbos.

Lionsclub Haarlemmermeer XXY draagt een warm hart toe aan MJM Dogs Foundation en ondersteunt deze stichting.

Vaak leiden honden in het buitenland een beroerd bestaan. Ze worden opgesloten in te kleine hokken, mishandeld of zomaar op straat gezet. MJM Dogs Foundation zet zich met hart en ziel in voor een beter leven voor zwerfhonden, gedumpte honden en honden uit dodingsstations. MJM Dogs Foundation biedt medische en materiele hulp aan buitenlandse asielen en particulieren. Sterilisatie / castratie projecten worden ondersteunt, het ophalen (redden) van honden uit dodingsstations, het regelen van opvang en transport van de honden naar Nederland. Maar het allerbelangrijkste zijn de sterilisatie en castratie projecten om te voorkomen dat er steeds weer honden bijkomen. Ondersteuning gebeurt in Nederland in de vorm van opslag van honden transportboxen (waar de honden in naar Nederland komen) en benodigdheden in afwachting van transport naar Spanje en financieel wordt een steentje bijgedragen. http://mjmdogsfoundation.nl

De gezellige XXY High Tea!

Elk jaar organiseren wij voor een maatschappelijke organisatie, binnen de gemeente Haarlemmermeer een High Tea. Deze High Tea wordt volledig door de leden van de Lionsclub Haarlemmermeer XXY georganiseerd. Onze gasten worden deze middag zowel in het zonnetje gezet als mede eens lekker verwend. Wij doen de voorbereidingen, de bediening van onze gasten en zorgen voor alle lekkernij en ruimen na afloop alles weer op. Enkele organisaties waar wij de High Tea voor georganiseerd hebben zijn:

-         Het Adamas Inloophuis in Nieuw Vennep

-         Verpleeghuis Bornholm in Hoofddorp

-         Voor de vrijwilligers van de voedselbank.

NL-Doet!

De 2e zaterdag van de maand maart staat bij ons "traditioneel"  in het teken van NL Doet! In zowel 2017 als 2018 zijn wij in de weer geweest voor de “leukste” speelplaats van- en voor kinderen in de gemeente Haarlemmermeer: Jeugdland in Hoofddorp. Daar hebben wij in 2017, met gemeenschappelijke handen, het clubhuis voorzien van een nieuwe verflaag. Tijdens NL Doet 2018 hebben wij een klimtrap gemaakt en een terras schoongemaakt

NL Doet 2017! en NL Doet 2018!

XXY Wensboom

In 2018 zijn wij gestart met een nieuw maatschappelijkproject: Wensen voor Haarlemmermeerse Mensen. Wij willen dit project realiseren met onze wensboom aan de hand van dit project zullen wij de komende periode nieuwe projecten gaan uitvoeren waar u ter zijner tijd meer informatie kunt vinden via onze website of facebook.